zondag 12 oktober 2014

 

Over herfst en de komende tijd....

Het is echt herfst, ik ruik het en ik voel het. Vochtige lucht en het vallen van de eikels in mijn achtertuin.Wanneer ze vallen ketsen ze eerst op het dak van mijn vader en daar slaap ik dicht bij. Ook onze notenboom laat nu al haar noten los. Je moet bijna met een helm de noten rapen. De eksters pakken de noten en laten ze vervolgens los boven ons dak van de schuur. Slimme beesten, de noten barsten open en ze peuzelen ze lekker op. Er is zoveel in de natuur te zien en te ontdekken. Heerlijk dat wisselen van de seizoenen! Binnen de kaarsjes weer aan en op naar de lichtfeesten.

 

Dit kleine herfsttafereel is gemaakt door Gerda.
 
Het eerste lichtfeest wat er aan komt is 11 november!! Kennen jullie dat liedje? "11 november is de dag, dat mijn lichtje, dat mijn lichtje, 11 november is de dag dat mijn lichtje branden mag?" St maarten vond ik altijd een van de mooiste feesten op de lagere school met onze kinderen. Een uitgeholde knol en dan een lichtje erin, zingend over het schoolplein en later door de straten om lekkers op te halen en dit dan weer te brengen met een lied naar mensen die dit heerlijk vonden om te ontvangen.
 
 
Dit mooie tafereel is gemaakt door Martiena.
 
Het licht dat buiten gaat verdwijnen, het is eerder donker, de herfst is er, de winter komt eraan. En dan het licht wat je binnen gaat maken, gezellige warmte en kaarsjes aan. Het is altijd wel even een drempel waar ik overheen moet.... Ik ben graag lang buiten en hou verschrikkelijk van het licht dus dat binnen zijn kost soms ook wel enige moeite..... maar dan probeer ik in de weekeindes wel even lekker buiten te kunnen genieten als het weer het toelaat! De gedachtes dat er mooie warme jaarfeesten dicht bij zijn dat houdt de moed erin toch? St Maarten, sinterklaas en zijn (zw.....) pieten, Kerstfeest.....

Deze pieten berg is ook van Martiena haar hand.

 
Ik wens jullie in iedergeval veel voorpret, kaarslicht en warmte voor de komende tijd.
 


2 opmerkingen:

  1. Ik lees met ontzettend veel plezier je blog Dorothée. Prachtige foto's ook. En beetje trots ben ik natuurlijk ook wel. Zie foto's van mijn hand van taferelen die ikzelf al vergeten was. Hoop nog lang te genieten van je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook super blij met je foto's en leuk dat je mijn blog leest en nog leuker dat je dan ook reageert!! Dan wordt het een beetje persoonlijker.

      Verwijderen